Добірка корисних порад щодо дистанційної роботи
під час воєнних дії

Тривога застала на занятті:

Якщо навчання дистанційне, то в момент повітряної тривоги, керівник гуртка має сповістити дітей про тривогу, припинити заняття та сховатись в укриття. До пропущених через тривогу занять не повертаються. Матеріал надсилають дітям для самостійного опрацювання.

Особливості проведення заняття:

Важливо також розуміти, що педагогу і вихованцям не потрібно постійно спілкуватися через інтернет, головне – щоб дитина могла поставити свої питання, з’ясувати деталі і не проводити весь свій час навчання тільки за електронним пристроєм. Рекомендовано здійснювати взаємодію у асинхронному та синхронному режимах.

Асинхронний режим - взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої учасники взаємодіють між собою із затримкою у часі, застосовуючи при цьому електронну пошту, форум, соціальні мережі тощо. Для асинхронної взаємодії підходять такі платформи: GoogleClassroom, Moodle, Edmodo, Padlet тощо, на яких розміщуються посилання на різноманітні матеріали та результати діяльності;

Синхронний режим - взаємодія між суб’єктами дистанційного навчання, під час якої всі учасники одночасно перебувають у веб-середовищі дистанційного навчання (чат, аудіо-, відеоконференції, соціальні мережі тощо). Для синхронної взаємодії підходять такі платформи: Zoom, Microsoft Teams, GoogleMeet, Skype тощо.

Наведемо приклад (логічні варіації організації дистанційного гурткового заняття – 1 година/45 хв)

/Files/images/1_oformlennya_saytu_razdeliteli/org_dist_roboti/1 схема.jpg

/Files/images/1_oformlennya_saytu_razdeliteli/org_dist_roboti/2 схема.jpg

Фізична активність:

Для вихованців, особливо молодшого шкільного віку, освітній процес необхідно чергувати з фізичною активністю, якщо гурток не передбачає рухових занять.

Атмосфера взаєморозуміння:

Пріоритетним завданням педагога під час дистанційного навчання в умовах воєнного стану – це створення атмосфери взаєморозуміння, взаємовиручки, поваги та любові; сприяння самореалізації кожної дитини в умовах обмеженої можливості звертатися до педагога безпосередньо. Дуже важливо у цей час допомогти батькам організувати найсприятливіші умови для навчання та відпочинку вихованців, акцентуючи увагу на збереженні достатньої працездатності, раціональному використанні часу, дотриманні правильного режиму навчальної діяльності.

Мотиваційні онлайн-п’ятихвилинки:

Важливим аспектом дистанційного навчання в сучасних умовах воєнного стану є його психологічний супровід. Тому керівникам гуртків, практичним психологам, варто щоденно перед початком навчальних занять проводити мотиваційні онлайн-п’ятихвилинні «ранкові зустрічі» для вихованців усіх вікових категорій. Адже війна – це криза, коли змінюється все, що ми знали про себе, про світ, про друзів і знайомих, про свій організм та свої можливості. Під час кризи людина почуває себе безпомічною, втрачає контроль над ситуацією, життям. Це шкодить психічному (ментальному) здоров’ю і як наслідок, може призвести до посттравматичного стресового розладу (ПТСР), якщо вчасно не отримати психологічну допомогу та підтримку.

Збереження досягнутих раніше результатів навчання:

Звертаємо увагу, що основною метою освітнього процесу має бути збереження досягнутих раніше результатів навчання, тому доречно розробити завдання на підтримання, збереження, закріплення набутих умінь, навичок та завдання розвиваючого характеру, а також надати рекомендації батькам, щодо підтримки дитини та надання допомоги у виконанні цих завдань.

Інформування:

Інформувати про літературу та художні фільми (мультфільми) для спільного перегляду чи прослуховування батьків і підлітків (дітей); онлайн-ресурси і канали з надання безкоштовної психологічної допомоги.

Онлайн-зустрічі:

Рекомендуємо кожного дня для коллективу організовувати дружні онлайн-зустрічі (близько 10 хв.), на яких діти можуть поспілкуватися, поговорити про те, що хвилює, підтримати одне одного. (Коротка пам’ятка для вчителів, які працюють із дітьми під час війни. 9 правил).

Щоденні онлайн-зустрічі можуть бути також пізнавального спрямування (Пізнавальні онлайн-зустрічі для дітей)

Кiлькiсть переглядiв: 274

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.